MENU
- JobmatchGuiden.dk
- Behandling af dine data
- Donation
- Frivilligt Socialt Arbejde
- Guide til social økonomisk virksomhed
- Instruktionsvideoer
- Jobmatch processen
- Kontakt os
- Livsgnist, livsglæde og livsdrift
- Mening med livet
- Om os
- RSIA – Referencernes særlige indsats
- Tilmelding - opdateringer fra guiden
- Vision & Mission
- Smugkig BrancheMatch
- Jobannoncer
- CV'er
- CV - banker
- CV - dit livsforløb på kompetencer & erfaring
- Erfaringer i jobbet
- Elev- og lærepladsen
- Find din virksomhed
- Fleksjob jobdatabaser
- Job i socialøkonomisk virksomhed
- Job i virksomheden
- Jobmatch i brancher
- Job i udlandet
- Jobmatch på faglige job
- Jobtyper
- Jobmesser i Danmark
- Jobmatch lokalt
- Målet er et jobinterview
- NGOér i Danmark
- Nyhed og job i det offentlige
- Nyt job - benyt et vikarbureau eller en jobrådgiver
- Nyt job - jobdatabaser
- Refleksion for jobmatch
- Personprofil - hvilken har du!
- Ufaglaert
- Veterancentret
- Video fortællinger om jobbet
- Workindenmark
- Viden om
- Ansog om befordringsgodtgorelse
- Aviser - arbejdsmarked
- Beskæftigelsesindsats - video og lyd.
- Arbejdstilladelse i Danmark
- Brancheorganisationer
- CSR
- CSR versus CCR
- Erfaringsbaseret vejledning
- Erhvervsfilosofi
- Evaluering af beskæftigelsesindsats
- Den Danske Model
- Fagforeninger & A-kasser
- Folketinget
- Foredrag - jobsøgende
- Hvad er coaching?
- Facilitator
- Hvad kan jeg bliver
- Intelligens
- Intro arbejdsmarked
- Jobcentre i Danmark
- Kommunikation og læring
- Kultur - hvorfor, hvordan og hvornår
- Legatbogen og fond oversigt
- Loven i faget
- Læringsledelse
- Lontjek
- Nyt fra STAR
- Nyheder - arbejdsmarked
- Mentorprogrammer
- Realkompetencevurdering
- Retshjælp i Danmark - civilstyrelsen
- Positiv Psykologi
- Skoler i Danmark
- Senior i job - udbyttet
- TV udsendelser
- Virksomhedspraktik
- Voksen elev
- Litteratur i faget
- Data & Statistik
- AE - Arbejderbevægelsens Erhvervsråd
- Analyse Fagbevægelsens Hovedorganisation
- Analyser på beskæftigelsesområdet
- Aldersgennemsnittet stiger mest i landdistrikterne
- Arbejdstidsregnskab
- Arbejdsmarkedsbalancen - de gode jobmuligheder
- Befolkningens arbejdsmarkedsstatus
- Befolkningsundersøgelser SIF
- Beskæftigelsesministeriet
- Danske A-Kasser
- Beskæftigede og ledighed
- Det atypiske arbejdsmarked
- Danmarks Nationalbanks Statistikbank
- Erhvervspendling
- Erhvervslivets struktur
- Europæisk statistik
- Fakta og tal om et arbejdsmarked
- Finansministeriet
- Forsørgede under folkepensionsalderen
- Fravær fra arbejde
- Fravær og arbejdskonflikter
- IDA Analyser og rapporter
- Indsigt i data + statistik
- KL Analyser
- Kraka-advisory
- Levevilkår
- Lønniveau
- Livskvalitet
- Lønindeks
- Praktikplads analyse - DI Byggeri
- ROCKWOOL Fonden
- Statistik på pressemeddelelse - Ritzau
- Socialpædagogisk støtte
- UDDANNELSESSTATISTIK, Børne- og Undervisningsministeriet
- Unge uden for beskæftigelse og uddannelse
- Videnskabelig analyser + fakta
- VIVE Det Nationale Forsknings- & Analysecenter for Velfærd
- Organisationen
- Undervisning
- Værdikæden
Evalueringens hvad, hvorfor og hvordan
Målet er en evalueringskultur, så mere kan leve og gro og ikke mindst lære noget på nye eller flere kompetencer.
Evalueringer skal opleves som meningsfulde, motiverende og forståelige, hvis det skal blive til en kultur.
Vurdering betyder at tilskrive værdi til noget, hvilket gør det klart, at evaluering per definition indeholder et værdimæssigt og meget ofte et normativt aspekt.
Det værdimæssige aspekt handler om, hvorvidt man finder evaluanden (det som evalueres) positiv eller negativ, værdifuld eller værdiløs.
Opbygning af evalueringskapacitet
Centralt i opbygningen af evalueringskapaciteten er, at organisationen er i stand til at anvende de evalueringer, der bliver gennemført, hvilket peger tilbage til, at evalueringerne skal være relevante og kompetent opbygget og gennemført.
Evaluering understøttes af læringsprocesser - hvorved der sættes mål, som kan måles, både på viden og færdigheder i organisationen.